مقالات آرشیو خبر ها
اینتر، یووه، کالچوپولی و راجا ناینگولان

اینتر، یووه، کالچوپولی و راجا ناینگولان

من از یوونتوس متنفرم، همه چیزم را می دهم تا آنها را شکست دهم. آنها همیشه کمک می شوند و به کمک پنالتی یا ضربه آزاد برنده می شوند.

 

این ها حرف های تازه ای نیست، حداقل برای مجموعه یوونتوس و هوادارانش. و اینبار نیز از دهان یکی از بازیکنان باشگاه پایتخت نشین درآمده است.

 

بار چندمی که راجا ناینگولان تنفر خود را از یووه اعلام کرد صدای باشگاه خودی را هم درآورد.

 

سران و مربی جالوروسی از ناینگولان توضیح خواستن و او گفت که اینها صحبت های معمولی او با هواداران بیرون استادیوم بوده و فکر نمی کرده که اصلا به روی کاغذ برسد.

 

حرف هایی که برای دسته ای از هوادارن لذت بخش ترین قسمت فوتبال است. هواداری که فوتبال نمی داند، آمار نمی خواند، توجه نمی کند که یووه در این فصل تنها 2 بار صاحب پنالتی شده و رم 10 بار، یووه ضربه آزادهایش را به کمک بازیکنی که از رم گرفته، گل می کند و رم دستش توی حنا مانده، و بجای بالیدن به حرف های ناینگولان، باید تقصیر را به گردن مجموعه خودی بیاندازد.

 

مساله ی دیگر، جنجال اینتری ها بعد از دربی ست. بله ریتزولی داور فوق العاده ای نیست، اما اشتباهات این بازی هم آنقدری نبوده که در رسانه ها درشت شده.

 

حرف از دزدیِ یوونتوس دیگر اعصاب خرد کن و خسته کننده شده. بیانکونری در این فصل بارها بخاطر داوری بازیهایش را واگذار کرده و هیچکس دهانش را باز نکرد، حالا که داوری نمی گویم به نفع ما، بلکه فقط شک برانگیز بود، سر و صدا از همه جا بلند شد؟

 

خب بله، متاسفانه این میراثی است که از 2006 برای مردم سرزمین چکمه ای باقی مانده است، کالچوپولی ای که شکاف عمیقی در قلب فوتبال این کشور ایجاد کرد.

 

در ایتالیا یک نوع «فرهنگ شکست» وجود دارد (اگر اصطلاحش را درست بگویم) ، بازی می کنی، یا میبری یا می بازی. اما اگر ببازی همیشه سعی می کنی آن را گردن چیزی یا کسی بیاندازی. در صورتی که به بدیهی ترین اهمیت باخت توجهی نمی کنی.

 

باخت مهمتر از برد است چون راههای بهبود نقطه ضعف هایت را به تو می گوید. باخت مهمتر است چون به یووه یاد داد به فکر چاره باشد. باخت مهمتر است چون به یووه یاد داد دیگر هفتم نشود. باخت مهمتر است چون به یووه یاد داد نظام مدیریتی اش را عوض کند. باخت مهمتر است چون به یووه یاد داد چگونه بعد ده سال دوباره آقای ایتالیا شود.

 

یووه بازی خارج از زمین را نباخت و به فکر اصلاح افتاد. کاری که شما نمی کنید و با ساخت حواشی فقط قهرمانیهایمان را بیشتر و بردنتان را برایمان لذت بخش تر می کنید.

 

با نیم نگاهی به مجموعه مقالات توتویووه


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سینا گران
سینا گران«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: